...
að læra af list

ALL – Artist-Led Learning in Higher Education

The ALL-Artist-Led Learning in Higher Education project aims to improve the creative competence of learners, educators, and pracademics (practitioners + academics) by developing an experimental framework for arts-based teaching methods and a sustainable collaboration amongst partners and will be implemented in other higher educational institutions all over Europe.

The partnership involves people interested in arts-based methods and their application to higher education. The project is about building a laboratory for free and structured arts-based experimentation, in a co-creative partnership of leading academic experts who also have practical experiences with/in artistic practices.

The arts-based methods will be targeted to educators who desire a holistic and creative approach to teaching and who wish to stimulate their learners’ creativity even in programs without art content. Artists are also expected to enhance their competence in applying artistic methods to non-arts contexts. We will broadly disseminate the material developed by means of open source and virtual platforms, making them publicly available.

Outcomes

In addition to academic communications (articles) on the impact, benefits and leadership of ensemble creativity, this project aims to build a sustainable collaborative laboratory for supporting artist-led learning in higher education. To this end, the project will develop a handbook and e-book for arts-based training and guidelines; a publicly open data bank with learning resources; staged work demonstrations; and methods on how to assess and document creative competencies.

Upplýsingar á íslensku

Markmiðið með  verkefninu “Að læra af list” (ALL) er að leggja sitt af mörkum til að auka sköpunarhæfni nemenda, kennara og listamanna innan háskólasamfélagsins með því að þróa skapalón að kennsluaðferðum sem byggja á listgreinum. Þessi tilraunakennsla fer fram bæði í verkefnavinnu og verður einnig beinlínis innleidd í núverandi námsefni í þátttökustofnunum og í samstarfi við menningarstofnanir og á sviði rannsókna. Markmiðið er að skapalónið hvetji til þróunar nýstárlegra námsgagna sem byggja á listgreinum og samstarfs meðal þátttakenda. Ætlunin er að þessi námsgögn verði sjálfbær og notuð í æðri menntastofnunum víðs vegar um Evrópu. Æðri menntastofnanir sem styðja listræna nálgun verða opnar fyrir kerfisbundinni viðhorfsbreytingu sem kann að meta gildi fjölbreyttra og skapandi menntunarleiða. Einnig er þess að vænta að listamenn geti þjálfað hæfni sína í að nálgast fjölbreyttar almennar aðstæður út frá listrænu viðhorfi. Áhrifin sem stefnt er að eru fremur í ætt við gæði og varanleika en magnið sjálft. Ætlunin er að dreifa sem víðast þróuðu námsefni með aðstoð opins hugbúnaðar og sýndarumhverfis; þannig að efnið verði aðgengilegt almenningi til skoðunar og notkunar. Einnig er leitast við að tryggja að þátttakendur finni merkingarbæran samhljóm í öllum aðferðum sem verði þeim hvatning til að nýta þennan farveg í skólastarfi.

 

 

Rannsakendur
Rannveig Björk Þorkelsdóttir
Jóna Guðrún Jónsdóttir
Samstarfsaðilar
Aalborg University, Danmörk
Universita Cattolica del Sacro Cuore, Ítalía
Audencia Business School, Frakkland
Haskóli Íslands, Ísland
University of Chester, Bretland
Hogskulen Pa Vestlandet, Noregur
Lappeenrannan Teknillinen Yliopisto, Finnland
Fjölmiðlaumfjöllun
Tímabil rannsóknar
Frá: 1. september 2019
Til: 31. desember 2021
Styrktaraðilar

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.